بررسی Z300 (آریو) در ایران

در خصوص قیمت «Z300» در ایران باید بگوییم که این خودرو به احتمال زیاد در کشورمان دارای قیمتی مابین 55.000.000 الی 60.000.000 تومان خواهد بود هرچند که این خودرو در نسخه فول آپشنش تا 67.000.000 تومان هم بالا می رود .

در حال حاضر بازار خودروی کشور ما به گونه ای شده است که چینی ها بخش خیلی بزرگی از آن را به خود اختصاص داده اند .

حال در این بین اگر خودرویی که ارائه می شود دارای قیمتی اقتصادی باشد می تواند فروش و استقبال خوبی را تجربه کند .

و در صورتی« Z300 »موفق خواهد بود که بتواند با قیمتی رقابتی روانه بازار شود. از رقبای این محصول در بازار ایران می‌توان به« امگرند7 »، «JAC J5 » و «رنو مگان» اشاره کرد.

S300 محصول جديد ساپيا است که در کلاس سدان های جمع و جور در حد فاصل سگمنت های C یا D طبقه بندی می شود و از نظر طراحی ظاهری به برادران ژاپنی تویوتا نشان خود شباهت کامل دارد.جالب آنکه زایتوZ300 یا همان سایپا S300 از نظر فنی نیز به ژاپنی ها وابسته است و از قوای محرکه ساخت میتسوبیشی سود می برد، اين خودرو در چين با نام زوتاي Z300 شناخته مي شود. موتور 1600 اين خودرو مي تواند حدود 120 اسب بخار توليد كند كه با يك گيربكس 4 سرعته اتوماتيك اين نيرو به چرخ ها منتقل خواهد شد

موتور 4A92 میتسوبیشی است. این پیشرانه در لیست گزینه‌های انتخابی برای نسل جدید لنسر که در راه ایران است نیز به چشم می‌خورد.موتور 1.6 لیتری Z300 دارای حجم دقیق 15900 سی‌سی است و توان تولید نیروی 120 اسب بخاربر 6000 دور در دقیقه را داراست. هرچند این پیشرانه در چین تنها با یک جعبه دنده 44 سرعته تیپ ترونیک جفت و جور می شود، اما بنا به گفته برخی منابع داخلی برای بازار ایران یک گزینه 5 سرعته دستی نیز قابل انتخاب خواهد بود.Z300 با این پیشرانه در صد کیلومتر سیکل ترکیبی مصرفی حدود 6.77 لیتر را ارائه می‌دهد و آلایندگی یورو44 را دریافت می‌کند.

با این حساب می توان تصور کرد که سایپا S300 در بهترین حالت و با گیربکس دستی می تواند شتابی در حدود 11.55 ثانیه برای شتاب گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت داشته باشد و با گیربکس قدیمی چهار سرعته نیز این رقم باید حدود 1 ثانیه بیشتر شود.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید