تاریخچه سایپا

آرمی که شرکت سایپا تا پیش از سال 1364 استفاده می کرد آرم رنو و سیتروئن بود .

پس از آن که سیاست های تولیدی شرکت دچار تغییر گردید و همچنین بعد از آنکه شرکت سایپا شروع به ایجاد تنوع در محصولات خود نمود و نهایتا پس از آنکه شرکت در سال 63 یک سری برنامه ها را برای سال های آتی خود در نظر گرفت دیگر زمان آن رسیده بود که این کمپانی برای خودش یک نام مستقل داشته باشد .

نشان سايپا با الهام از كاشي كاري هاي سنتي برجي در دوره ايلخاني که داراي توازن هندسي مثال ­زدني در طراحي و اجراست، خلق شده است. از ويژگي­هاي نشان سايپا مي­توان به توازن ابعادي در طراحي زواياي 120 درجه و يال­هاي همسان و قابليت حجم ­پذيري آن اشاره کرد. در نگاه اول نشان سايپا به شکل چرخ دنده خودنمايي مي­کند که نماد اصلي صنعت و توليد است و با دقت بيشتر تحرک و چرخش حول محور مرکزي با توجه به تقارن ابعادي آن در ذهن تداعي مي­شود. گستردگي و جهاني­شدن از جهت­گيري يال­ها به اطراف قابل برداشت است و قرار گرفتن يکي از يال­ها به سمت بالا نشانگر رويکرد نهايي سازمان در همسو کردن استعدادها در جهت تعالي سازماني است.از سوي ديگر جهت­گيري يال­هاي محيطي به سمت داخل، نشانگر ورودي­هاي سازمان است. اين ورودي­هاي سه­ گانه، منابع انساني، مالي و مواد اوليه هستند که منجر به سه خروجي محصول، سود و خدمات مي­شود. اين خروجي­ها در قالب يال­هاي مرکزي و جهت­گيري آنها به سمت بيرون جلوه گر است. اين نشان توسط زنده ياد استاد مرتضي مميز و با الگو برداري از گنبد سرخ از بناهاي تاريخي شهرستان مراغه گرفته شده طراحي شده است.

 

گروه خودروسازي سايپا فلسفه و نگرش خود را بر پنج اصل رشد متوازن و مستمر، ايجاد ارزش پايدار براي ذينفعان، رهبري هزينه رقابتي، دستيابي به برند برتر ايراني و كمينه سازي ريسك در سرمايه گذاري، بنا نموده است. اين فلسفه در قالب برنامه راهبر تشريح و اجرا مي گردد :

رشد متوازن و مستمر

گروه سايپا از طريق برنامه ريزي جامع و كامل و حذف موانع موجود توسعه ، در جهت رشد متوازن و مستمر خود گام بر مي دارد. اين گروه رشد متوازن را در دو حوزه زير مورد توجه قرار داده است:

  • توسعه كسب و كار
  • منابع انساني
ارزش پايدار براي ذينفعان

گروه خودروسازی سایپا با هدف ایجاد تاثیرات مثبت اقتصادی, اجتماعی و زیست محیطی فعالیت های زنجیره ارزش خود را به صورت اثربخش مدیریت می کند تا از آن طریق ارزش پایدار برای ذینفعان خود ایجاد نماید. در همين خصوص توجه به موارد زير ضروري است:

  • ايجاد ارزش پايدار در زنجيرة صنعت خودرو
  • ايجاد و توسعه فرصت براي مشتريان
  • ايجاد منافع پايدار براي سهامداران
  • ايجاد منافع پايدار براي كاركنان

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید