سایپا برند برتر ایرانی

سایپا برند برتر ایرانی :

کمپانی اتوموبیل سازی سایپا برای خودش یک نام تجاری همراه با یک هویت منحصربه فرد و همچنین ایجاد ارزش خاص برای مشتریان داخلی اش ایجاد نموده است که البته این راهم باید گفت که به راحتی قابل تقلید نمودن توسط رقیب هایش هم نمی باشد

کمپانی سایپا از طریق همین ایجاد نام تجاری با هویت خاص برند خود را در ایران ارتقا داده است جهت شناخته شدن به عنوان برند برتر ایرانی موضوعات زير را مورد توجه قرارداده است:

  • طراحی محصول منطبق با نیاز مشتریان
  • ارایه خدمات متمایز به مشتریان
  • توجه به مسئولیت های اجتماعی و زیست محیطی

 

سایپا، که سرنام گروه اسمی “شرکت سهامی ایرانی تولید اتومبیل” (به فرانسوی: Société Annonyme Iranienne de ProductionAutomobile) است، شرکت خودروسازی ایرانی می‌باشد، که در سال ۱۳۹۱ با تولید شمار ۴۷۷٫۸۹۰ دستگاه اتومبیل، معادل ۴۲٪ درصد از سهم بازار خودروی ایران را به خود اختصاص داد و پس از ایران خودرو (با ۴۵٪) به‌عنوان دومین خودروساز ایران، شناخته شد.

شرکت سایپا در سال ۱۳۴۴ با مشارکت شرکت فرانسوی سیتروئن، تحت نام «شرکت سهامی تولید اتومبیل سیتروئن ایران»، تأسیس شد. نخستین خودروهای این شرکت وانت آکا و سواری ژیان نام داشتند. پس از سال ۱۳۵۳ خودروهای ژیان مهاری و ژیان پیکاب در مدل‌های معمولی و دولوکس نیز تولید شد.

در سال ۱۳۵۴، نام شرکت، به فرم کنونی؛ سایپا تغییر پیدا کرد، که مختصر شده «شرکت سهامی ایرانی تولید اتومبیل» بود.

شرکت سایپا در ۱۶ تیرماه ۱۳۵۸ به مالکیت دولت ایران در آمد و از آذر ماه ۱۳۶۰ تحت سرپرستی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قرار گرفت.

سهام شرکت در سال ۱۳۷۴ در بورس اوراق بهادار تهران عرضه شد و بعد از آن در دی ماه ۱۳۸۷ به موجب قانون بودجه کشور ۵۱٪ درصد از سهام آن، در بورس واگذار گردید. در حال حاضر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با در اختیار داشتن ۳۵٫۷۵٪ درصد از سهام شرکت سایپا، بزرگترین سهام‌دار آن به‌شمار می‌آید.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید