قیمت ساینا در سال 1396

اتومبیل «ساینا» که یکی دیگر از محصولات شرکت خودروسازی «سایپا» است برای سال 1396 از سوی خود شرکت سازنده قیمت گذاری شد . در این مقاله قیمت این خودرو را به صورت دقیق بیان می نماییم تا مشتریانی که خواهانه این خودرو هستند بتوانند با خواندن این مقاله از قیمت آن باخبر شوند و راحت تر دست به خرید آن بزنند .

خودروی «ساینا» در نسخه EX دارای قیمتی معادل 23.730.980 تومان در است البته قیمت مذکور قیمت خالص آن است و این مبلغ به علاوه 4.157.019 که مبالغ بیمه و … است می شود و بهای خودرو را به 27.888.000 می رساند .

«ساينا» ، صفر تا صد لذت رانندگي :

مديريت پلتفرم يكي از ويژگي هاي خودروسازان بزرگ دنياست . اين محصول حاصل مديريت پلتفرم گروه خودروسازي سايپا مي باشد. خانواده هاي ايراني مي توانند تمام انتظارات خود را از يك خودروي خانوادگي در اين محصول مجسم نمايند. ويژگي هايي هچون ارگونومي مناسب ، دسترسي آسان به تجهيزات داخلي ، طراحي مطلوب نماي بيروني و همچنين سيستم تعليقي كه از استاندارد هاي روز دنيا پيروي مي نمايد را مي توان در اين خودرو ديد.

اين خودرو داراي موتور 1.5 ليتري منطبق با استاندارد يورو 4 اروپا مي باشد. ترمز ABS مجهز به سيستم EBD از ويژگي هاي ديگر اين محصول مي باشد. تمامي اين ويژگي ها عنوان شده مي تواند لذت صفر تا صد رانندگي را براي سرنشينان اين محصول به ارمغان آورد.

متاسفانه کیفیت ساخت و مونتاژ ساینا اصلا رشد نداشته و ایرادات مونتاژی‌اش زیاد است. فاصله نامناسب بین درز قسمت‌های مختلف این خودرو بسیار زیاد بوده و شما نمونه بارز این ضعف را می‌توانید در درزهای صندوق عقب و ناحیه سپر پیدا کنید. در برخی از موارد اتصالات خارجی و داخلی نیز درست انجام نشده و این نیز موجب پدید آمدن صدای کاذب و مشکلات متعدد می‌شود. درب‌های ساینا نیز مانند تیبا در بعضی موارد خوب چفت نمی‌شوند. کیفیت پایین مونتاژ در خودروهای داخلی بسیار مرسوم است اما سایپا یک پله نسبت به سایر شرکت‌ها ضعیف‌تر عمل می‌کند و همین باعث می‌شود که ساینا نتواند اعتماد ما را به خود جلب کند.

نبود موسسه استاندارد ایمنی مناسب و به‌روز در ایران باعث شده که کیفیت ایمنی و بدنه خودروها چندان تعریفی نباشد. خودروهای پراید، تیبا و ساینا از جمله محصولات سایپا هستند که دچار ضعف ایمنی بدنه هستند. اگر این خودروها در موسساتی مانند CNCAP تست شوند، بعید بنظر می‌رسد که ایمنی آنها تایید شود. بدنه ساینا ایمنی چندانی از لحاظ تحمل قدرت نخواهد داشت و این را مبتدی‌ترین افراد در صنعت خودرو نیز می توانند تشخیص دهند. سایپا برای کاهش وزن این خودرو روند ایمنی را درپیش نگرفته است. ما با نشستن بر پشت فرمان ساینا که حدود ۱ تن وزن دارد، احساس ایمنی خوبی نداشتیم و این یعنی خطر در حوادث رانندگی، به خصوص در جاده‌های ایران.

طراحی داخلی ساینا بسیار بد است و طراحان خلاقیت مثبتی در این کابین از خود نشان نداده‌اند. غربیلک فرمان ساینا مانند تیبا بسیار زشت طراحی شده، دریچه‌های هوا نیز نسبت به تیبا تغییرات جزئی داشته‌اند که چندان به زیبایی کابین کمکی نکرده‌اند. دستگیره بازکردن درب خودرو دایره‌ای شکل طراحی شده و کلید‌های کنترلی روی درب خودرو هم بسیار بد فرم قرار داده شده‌اند. کنسول و داشبور ساینا طرحی متفاوت نسبت به تیبا دارند اما این طراحی جدید به معنای زیبایی بیشتر نیست.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید