چشم انداز سایپا

بررسی چشم انداز کمپانی سایپا :

شرکت سایپا برای خود چشم اندازی در نظر گرفته است و آن هم مبدل گشتن به یک اتوموبیل ساز بین المللی می باشد .

اگر بخواهیم بررسی کنیم که این چشم انداز در چه صورت محقق می گردد در میابیم که موارد زیر در تحقق بخشیدن این چشم انداز ماثر می باشند :

1. مالكيت برند اختصاصي

2.مديريت محصول و پلتفرم

3.مديريت شبكه فروش و خدمات پس از فروش

4.حضور فعال در بازارهاي داخلي و بين المللي،

5.توان رقابتي در كيفيت و قيمت و بازيگري اصلي در بازار ايران

 

تاریخچه سایپا :

تا قبل از سال 1364، نشان مورد استفاده سايپا آرم رنو و سيتروئن بود. با توجه به تغيير سياستهاي توليدي شركت وايجاد تنوع در توليد و برنامه هايي كه در سال 1363 براي آينده شركت تنظيم گرديد، ضروري بود كه نشان مستقل براي شركت تهيه شود.

نشان سايپا با الهام از كاشي كاري هاي سنتي برجي در دوره ايلخاني که داراي توازن هندسي مثال ­زدني در طراحي و اجراست، خلق شده است. از ويژگي­هاي نشان سايپا مي­توان به توازن ابعادي در طراحي زواياي 120 درجه و يال­هاي همسان و قابليت حجم ­پذيري آن اشاره کرد. در نگاه اول نشان سايپا به شکل چرخ دنده خودنمايي مي­کند که نماد اصلي صنعت و توليد است و با دقت بيشتر تحرک و چرخش حول محور مرکزي با توجه به تقارن ابعادي آن در ذهن تداعي مي­شود.

گستردگي و جهاني­شدن از جهت­گيري يال­ها به اطراف قابل برداشت است و قرار گرفتن يکي از يال­ها به سمت بالا نشانگر رويکرد نهايي سازمان در همسو کردن استعدادها در جهت تعالي سازماني است.از سوي ديگر جهت­گيري يال­هاي محيطي به سمت داخل، نشانگر ورودي­هاي سازمان است.

اين ورودي­هاي سه­ گانه، منابع انساني، مالي و مواد اوليه هستند که منجر به سه خروجي محصول، سود و خدمات مي­شود. اين خروجي­ها در قالب يال­هاي مرکزي و جهت­گيري آنها به سمت بيرون جلوه گر است.

اين نشان توسط زنده ياد استاد مرتضي مميز و با الگو برداري از گنبد سرخ از بناهاي تاريخي شهرستان مراغه گرفته شده طراحي شده است.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید