ARIO 1500 | آریو 1500

طراحي خاص  اين محصول با الهام گرفتن  از محصولات موفق روز جهان ظاهری بسیار زیبا و جالب  را به قسمت بيروني این خودرو داده است. تزيينات داخلي و همچنين رعايت استانداردهاي ارگونومي در طراحي صندلي ها حس اطمینان و آسودگی و آرامش خاصی را به سرنشينان اين خودرو می بخشد .

ويژگي هاي که در بالا بیان شد  به علاوه  بدنه مقاوم ، گيربكس اتوماتيك ، سيستم اسمارت  مسيرياب (GPS) ، سنسور دنده عقب و سيستم مولتي مديا از اين محصول يك خودرو بسیار خوب و ایده آل  براي خانواده ها خلق کرده است . موتور 1.6 ليتري آريو با قدرت 127 اسب بخار استاندارد هاي زيست محيطي و بويژه استاندارد يورو 4 اروپا را دارا مي باشد.

ابعاد:
طول(mm): 4565
عرض(بدون در نظر گرفتن آيينه ها)(mm): 1766
ارتفاع(mm): 1486

 

 

وزن:
وزن خالص: 1275
حداكثر وزن خودرو با بار: 1650

 

 

 

گيربكس:
نوع گيربكس دستي 5 سرعته: دستي 5 سرعته اتوماتيك اتوماتيك

 

 

سيستم تعليق:
سيستم تعليق جلو: مك فرسون
سيستم تعليق عقب: Trailing arm

 

 

سایپا پس از خرید امتیاز Z300 نام این خودرو چینی را عوض کرد و نامش را آریو گذاشت  و امکانات و آپشن های گونتگونی  را به این خودرو اضافه کرد

. قیمت آریو 1600 با داشتن دنده اتوماتیک کمی بیشتر از آریو با دنده دستی می باشد . موتور قدرت مند 1.6 لیتری به همراه کابین داخلی زیبا  و مدرن فضای بسیار مناسبی را برای راننده ایجاد کرده است . اگرچه از لحاظ ظاهری آریو شباهتی با برند های مطرح دنیا دارد ولی به طور کلی از ظاهر متناسبی  بهره مند است  و از لحاظ عملکرد و کارایی نمره خوبی را بدست آورده است

 

احتمالا  کمتر فعال صنعت خودرویی در ایران یا حتی جهان نام زاتوی ZOTYE را در صنعت خودروسازی شنیده باشد. زاتوی در سال 2005 خودروسازی را شروع  کرد و نخستین محصول خود یعنی Nomad که یک شاسی بلند است را در سال 2006 به بازار فرستاد . این خودرو در حقیقت  یک کپی از دایهاتسو تریوس بود. در سال 2008 زاتوی صادرات خودرو را با همین تک محصول آغاز نمود . سال 2009 Nomad را در هند با موتور دیزلی TUD5 پژو بر روی خط تولید برد. زاتوی از سال 2009 تاکنون 8 محصول جدید در سگمنت های مختلف معرفی کرده که تقریبا همه آنها با استفاده از خرید امتیاز یا کپی برداری از محصولاتی چون سوزوکی، تویوتاو فیات بوده اند. زاتوی برای آینده 4 محصول جدید دیگر را نیز در نظر دارد که آنها نیز خرید تکنولوژی از فیات و لانچیا هستند.
سایپا برای کامل کردن  سبد محصولات خود یکی از محصولات این خودروساز به نام Z300 را برای تولید انتخاب کرده و نام آن را بهS300 وسپس به آریو تغییر داد

. آنچه که احتما دارد اتفاق بیوفتد خرید کل امتیاز این خودرومی باشد چرا که برند خودرو نیز به سایپا تغییر یافته است  و اکنون ما فقط سایپا آریو را می شناسیم.

با توجه به اینکه شاسی خودرو از تویوتا به اشتراک گرفته شده است  و موتور خودرو نیز همان موتور میتسوبیشی لنسر می باشد ( تولیدی در چین) می توان گفت حداقل از لحاظ تکنولوژی استفاده شده خودروی بدی به نظرنمی آید  و در صورتیکه امتیاز خودرو کاملا در دست سایپا باشد،‌تیم تحقیق و توسعه سایپا می تواند برای افزودن محصولات جدید با برند سایپا از این محصول استفاده نماید

طراحی خارجی خودرو تقریبا همان نسل دوم تویوتا آلیون است که از سال 2007 بر روی خط تولید تویوتا قرار گرفته است. اگر چه بررسی طراحی یک امر سلیقه ای میباشد اما در کل می توان نمره قبولی را به ظاهر این خودرو داد،‌مخصوصا قسمت  جلویی خودرو از طراحی جذاب و گیرایی بهره مند است اما بخش عقب طراحی ساده تری را دارد. اما در هر صورت بخش های مختلف خودرو با هم هماهنگی خوبی را دادا می باشند

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید